Sunday, May 31, 2009

amaran dan makluman

perubahan-perubahan yang bakal anda saksikan pada wajah blog ini dalam tempoh terdekat ini adalah suatu proses alami. proses belajar daripada kesilapan dan juga proses islah kepada blog ini sendiri. jangan buat apa-apa kesimpulan atau terkaan. seperti yang saya sebut sebelum ini, ia hanyalah proses alami semata-mata, iaitu untuk menjadi lebih baik. itu sahaja.

yang lebih penting ialah kandungannya, sekiranya ada manfaatnya, teruslah membaca dan berpartisipasi dalam ruang komen yang terbuka luas itu. jangan malu atau segan atau takut. ia bebas. ia jujur.

2 comments:

Anonymous said...

MASLAN

sapakah yang dimaksudkan`you` yang bastard tu......

syed putra ahmad said...

terima kasih kerana bertanya. saya memang menerima beberapa emel dan sms daripada kawan2, berhubung isu ini. poin yang diperdebatkan ialah 'dengan tangan menunjuk langit' itu, dan soalannya ialah apakah ia menunjukkan 'tuhan'?

jawapan saya:

1. apakah 'tuhan' 'berada' di langit?

2. kenyataan di atas hendaklah dibaca bersama-sama keseluruhan tulisan saya, dan tidak boleh dilihat secara terpisah-pisah, atau secara atomis. saya tidaklah terlalu terkejut dengan 'kekeliruan' itu kerana memang kita umumnya mudah berfikir secara atomis begitu. keadaan umat hari ini sebenarnya adalah manifestasi cara berfikir sedemikian.

3. justeru, 'bastards' itu tentulah merujuk kepada 'oknum-oknum pengurusnya yang celaka' itu.

PS. Menurut Kamus Dewan, oknum adalah peribadi atau perorangan.

Wallahu a'lam.