Sunday, July 12, 2009

Go away, logic... (1)

I've told you a hundred times: don't run away just anywhere.
If run you must, then run to me right here.
If ever the fear of the wolf enters into your mind,
Don't run off to the wild, my love, run to your own kind.

My heart will never seek another heart,
Or smell another flower, knowing you.
Your love has made heart's field a desert waste;
No love other than yours grows in that place.

I whispered an offer softly in the ear of your playful heart.
I closed my mouth and spoke to you in a hundred silent ways.
You know what's on my mind, you've heard my thoughts,
And now, what I described to you last night, I'll do today.

Go away, logic, there's no thinker here,
Nor room for even your finest split hair.
When the day comes, whatever lamp gives light
Is shamed by the face of the sun's bright glare.

*********

Beratus kali saya beritahu, jangan lari sesuka hati
Jika tuan mesti lari juga, larilah kepada saya di sini,
Jika rasa takutkan serigala memasuki fikiran tuan,
Jangan lari ke hutan luas, kasih, larilah kepada jenis tuan sendiri.

Hati saya tidak akan mencari hati yang lain,
Atau mencium bunga berbeza, selepas kenal tuan,
Kasih tuan jadikan padang hati saya sahara yang tandus,
Kasih lain selain tuan tidak tumbuh di situ.

Saya bisikkan lembut cadangan ke telinga hati tuan yang nakal,
Saya tutup mulut dan berbicara dengan tuan dalam seratus sunyi,
Tuan tahu apa di fikiran saya, tuan telah mendengarnya,
Dan sekarang, apa yang saya perikan tadi malam, saya buat hari ini.

Pergilah logika, tiada pemikir di sini,
Tiada ruang walau untuk se utas rambut tuan yang paling seni,
Bila siang menjengah, setiap lampu yang bernyala,
Akan tersipu-sipu dek cerah wajah semarak matahari.

------------------------------
(1)#958, 954, 1303 and 199; from Rumi's Kolliyaat-e Shams-e Tabrizi, translated by Zara Houshmand and edited by Badiozzaman Forouzanfar (Tehran, Amir Kabir, 1988).

1 comment:

Anonymous said...

-BUKIT CINTA-


Nice.....